Ekte

Jeg har aldri følt meg som alle andre.
Jeg har aldri vært veldig interessert i sko og sminke, klær og interiør.
Jeg har alltid hatt behov for å være mye ute og helst blant skogens trær og planter, jeg har alltid funnet trøst i å se på en vakker blomst eller følelsen av en mule som kiler meg i ansiktet.

Hele livet har jeg følt at jeg har levd i to verdener, èn hvor jeg gjorde og sa og oppførte meg som forventet, og èn hvor jeg var meg selv, vill, fri og i balanse med naturen.


I den hvor jeg gjorde som forventet skapte jeg uro og ubalanse i mitt indre.
I den hvor jeg var meg selv opplevde jeg uro og ubalanse utad.
Hva er viktigst for deg?
Hva ville du valgt?

Question; Hvorfor kan jeg ikke få begge deler?
Answer; Det sier seg selv at motstridende aspekter ikke går sammen - det er liksom derfor de er motstridende.

Tilbake til start.
Plassen der jeg fant meg selv var ute. Sammen med dyrene og plantene og energiene.
Der har jeg alltid følt meg hjemme. Alle urtene jeg har funnet og måten jeg har funnet dem på er røverhistorier andre ikke ville tro på om jeg fortalte dem.
Alle de rare veiene jeg har gått som jeg fant fordi jeg lukket øynene. Ingen ville vel tro meg om jeg sa noe.
Alle ting som har skjedd meg som skjedde meg fordi jeg ikke styrte det, burde jeg virkelig fortelle om sånt.

Jeg har alltid likt å skrive. Og jeg har hatt og har fremdeles opplevelser som gir meg gåsehud og respekt og ydmykhet.

Hvorfor skulle jeg ikke fortelle historien min gjennom Rose? Hvorfor skulle ikke hun ha en hest og hvorfor skulle ikke hesten få fortelle sin historie også?
Jeg gleder meg til jeg blir ferdig med boka. Det nærmer seg dag for dag, linje etter linje.

Ha en nydelig fredag folkens, og husk på å beundre katten din som elter seg i solstrålene, eller hunden din som nyter en god løperunde på plenen, eller tippene som fornøyd knasker solsikker på balkongen. De har alle sine grunner til å glede seg over i dag :)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Historie fra en kveld i stallen

Halen og dens eier

Så passerte 2020